Ανάγκη Αναθεώρησης Διδακτικού Προγράμματος

Το πρόγραμμα των μαθημάτων έχει παραμείνει ίδιο τα τελευταία χρόνια χωρίς ουσιαστικές αλλαγές ώστε να μπορούν οι μαθητές να παίρνουν από τη δευτεροβάθμια εκπαίδευση τις απαραίτητες γενικές γνώσεις που χρειάζονται.
Η εκπαίδευση πρέπει να συμβαδίζει, ή ακόμα καλύτερα να προηγείται των κοινωνικών εξελίξεων.
Βρισκόμαστε στη δυσάρεστη θέση, οι μαθητές να στερούνται βασικών γνώσεων οι οποίες τους είναι χρήσιμες στην καθημερινότητά τους, αλλά και στην επαγγελματική τους αποκατάσταση.
Συγκεκριμένα ενώ καλούνται από την στιγμή που θα τελειώσουν το σχολείο, να ψηφίσουν, στερούνται βασικές οικονομικές έννοιες και δεν είναι δυνατό πολλές φορές να καταλάβουν ένα δελτίο ειδήσεων. Με εξαίρεση την κατεύθυνση της λογιστικής των επαγγελματικών λυκείων, μόνο οι μαθητές του ενιαίου Λυκείου που θα διαλέξουν στην Γ Λυκείου την κατεύθυνση των οικονομικών, θα διδαχθούν το μάθημα αρχές οικονομικής θεωρίας. Το μάθημα αυτό όπως και οι αρχές οργάνωσης και διοίκησης επιχειρήσεων θα έπρεπε να διδάσκονται τουλάχιστον από την Α λυκείου.
Ζούμε στον αιώνα των μεγάλων ανακαλύψεων και της πληροφορικής. Παλαιότερα υπήρχε το μάθημα της αστρονομίας στη Β Λυκείου, καλό θα ήταν να επανέλθει. Επίσης υπάρχουν πολλές διδακτικές ώρες που απασχολούν τα παιδιά που έχουν ήδη πάρει πτυχίο στις ξένες γλώσσες, να παρακολουθούν μαθήματα πολύ κατώτερου επιπέδου στο σχολείο από ότι από αυτό που έκαναν στα φροντιστήρια τους λίγα χρόνια πριν.
Θα πρέπει η δευτεροβάθμια εκπαίδευση, είτε να ανεβάσει το επίπεδο των ξένων γλωσσών και να παρέχει αναγνωρισμένο πτυχίο, είτε να αντικαταστήσει τα μαθήματα των ξένων γλωσσών με κάποια άλλα.
Σίγουρα αναθεώρηση χρειάζεται και το μάθημα των θρησκευτικών.
Τελευταίο μάθημα αφήσαμε στην πληροφορική.
Θα μπορούσε το σχολείο να μαθαίνει το περιβάλλον των windows και τα κύρια προγράμματα στους μαθητές, όπως επίσης και να τους παρέχει ανάλογη πιστοποίηση.
Κλείνοντας, για να πραγματοποιηθούν όλα τα παραπάνω, δεν αρκεί απλά σχεδιασμός και οργάνωση ενός προγράμματος σπουδών.
Θα χρειαστεί το υπουργείο Παιδείας να έρθει σε σύγκρουση με ομάδες καθηγητών, από διάφορες ειδικότητες, οι οποίες θα θιχτούν από τα μέτρα.
Καμία όμως αλλαγή προς το καλύτερο δεν γίνεται χωρίς σύγκρουση.