ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΕΣ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ ΜΕΡΟΣ Β΄

«ΑΝΘΡΩΠΙΣΤΙΚΕΣ ΣΠΟΥΔΕΣ ΚΑΙ ΑΓΟΡΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ»

Συχνά, οι απόφοιτοι των Ανθρωπιστικών Σπουδών απαξιώνονται και δεν απορροφώνται από την αγορά εργασίας, παρόλο που οι γνώσεις τους δεν υστερούν σε σχέση με απόφοιτους άλλων πεδίων. Η επαγγελματική τους αποκατάσταση είναι δύσκολη λόγω του θεωρητικού υπόβαθρού τους. Χάρη, όμως, στην τεχνολογία, τα δεδομένα και όσα γνωρίζαμε μέχρι τώρα ανατρέπονται. Ακολουθούν οι κλάδοι που θα κυριαρχήσουν τα επόμενα χρόνια.

ΕΙΚΟΝΙΚΗ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ

Η εικονική πραγματικότητα, όπως αναφέρθηκε και σε προηγούμενο άρθρο (βλ. «Ιατρική και επαγγέλματα του μέλλοντος), εφαρμόζεται σε πολλούς τομείς. Ανάμεσα σε αυτούς συγκαταλέγεται και η εκπαίδευση. Η χρήση των βιντεοπαιχνιδιών στη διαδικασία αξιολόγησης και επιλογής προσωπικού ή τα παιχνίδια προσομοίωσης για μαθητές με δυσαριθμησία αποτελούν τα πιο τρανά παραδείγματα αξιοποίησης της εικονικής πραγματικότητας στην μαθησιακή και όχι μόνο διαδικασία.

ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ – ΨΗΦΙΑΚΑ ΜΕΣΑ

Τα ψηφιακά εκπαιδευτικά εργαλεία βελτιώνουν την μαθησιακή διαδικασία, την καθιστούν πιο ενδιαφέρουσα και επιλύουν πιθανά προβλήματα στη διδασκαλία είτε της μητρικής είτε μιας ξένης γλώσσας. Η οπτικοακουστική διδασκαλία, η εκπαιδευτική ανάπτυξη, ο σχεδιασμός, τα επιμορφωτικά υλικά και η εξατομικευμένη μάθηση συμβάλλουν στην αντιμετώπιση των μαθησιακών δυσκολιών. Ταυτόχρονα, μειώνουν αισθητά τον χρόνο εκμάθησης μιας γλώσσας. Οι διαδικτυακές πλατφόρμες και η ψηφιακή τάξη δίνουν τη δυνατότητα σε όλους τους μαθητές να αξιοποιήσουν πολλές και διαφορετικές μεθόδους προσέγγισης του μαθήματος. Επομένως, θα ανακαλύψουν αυτές που τους ταιριάζουν και με τις οποίες αφομοιώνουν καλύτερα.

ΕΦΑΡΜΟΓΕΣ ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ

Οι εκπαιδευτικοί Ειδικής Αγωγής σε συνεργασία με τους επιστήμονες της Πληροφορικής δημιουργούν εφαρμογές και λογισμικά που επιτρέπουν σε άτομα με ειδικές ικανότητες να έχουν ισότιμη πρόσβαση στην εκπαίδευση. Το μαθησιακό παιχνίδι «μαγικό φίλτρο 2.0», το λογισμικό “LT125DP”, το λογισμικό “Number Race”, το εκπαιδευτικό πακέτο «Μικροί καλλιτέχνες σε δράση» είναι μερικά παραδείγματα που αποδεικνύουν ότι η κοινωνία εξελίσσεται.

ΤΕΧΝΗΤΗ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗ ΚΑΙ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ

Η τεχνολογία Τεχνητής Νοημοσύνης είναι ικανή να αναγνωρίζει πολύπλοκα συναισθήματα, όπως είναι η σύγχυση ή ο θυμός, μέσα από την ανάλυση πολλών παραμέτρων. Έχει, λοιπόν, συνδέσει σε μία βάση δεδομένων συγκεκριμένες κινήσεις του προσώπου με δεδομένες συναισθηματικές καταστάσεις. Αναλαμβάνει να κάνει μια σειρά από συνδυασμούς, προκειμένου να κατανοήσει καλύτερα τα συναισθήματα των ανθρώπων με τους οποίους αλληλεπιδρά. Από τη στιγμή που οι υπολογιστές είναι τεχνολογικά αντίστοιχοι με τον ανθρώπινο εγκέφαλο, οι Ψυχολόγοι μπορούν να μιμηθούν τη διαδικασία μάθησης του εγκεφάλου με τις εφαρμογές της Τεχνητής Νοημοσύνης. Οι εικονικό βοηθοί, τα ηλεκτρονικά παιχνίδια και πολλές πλατφόρμες ήδη κινούνται βάσει προτιμήσεων ή και αντιδράσεων των χρηστών.

ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΙΚΗ ΓΛΩΣΣΟΛΟΓΙΑ

Η υπολογιστική γλωσσολογία είναι ο διεπιστημονικός τομέας της γλωσσολογίας που ασχολείται με τη στατιστική ή τη βασισμένη σε κανόνες μοντελοποίηση της φυσικής γλώσσας από υπολογιστική σκοπιά. Αρχικά, ονομάστηκε και επεξεργασία του φυσικού λόγου. Δημιουργήθηκε η πεποίθηση ότι είναι δυνατόν οι υπολογιστές να προγραμματιστούν, έτσι ώστε να έχουν την ίδια ικανότητα επεξεργασίας της γλώσσας με εκείνη του ανθρώπου. Η αυτόματη μετάφραση από μία γλώσσα σε μία άλλη δεν μπορεί να εκτελεστεί τελικά τόσο εύκολα, όπως αποδεικνύουν άλλωστε τα αποτελέσματα που βλέπουμε σε μηχανές μετάφρασης, όπως το Google Translate ή το Bing. Επιπλέον, η υπολογιστική γλωσσολογία έχει συμβάλλει στην επεξεργασία τεράστιων ποσών ηλεκτρονικής πληροφορίας με την αξιοποίηση υπολογιστικών συστημάτων. Επίσης, πραγματοποιείται αυτόματη διόρθωση εργασιών φοιτητών από υπολογιστικό σύστημα, χωρίς να υπάρχει διαφοροποίηση από έναν ανθρώπινο διορθωτή. Ένα ακόμα σημαντικό επίτευγμα είναι η βοήθεια ατόμων με ειδικές ανάγκες για παραγωγή λόγου βοηθούμενη από υπολογιστικό σύστημα.

ΝΟΜΙΚΗ ΚΑΙ ΠΡΟΣΩΠΙΚΑ ΔΕΔΟΜΕΝΑ

Οι απόφοιτοι Νομικών Σχολών έχουν πλέον τη δυνατότητα να εξειδικευτούν στο Δίκαιο και την Τεχνολογία, ιδιαίτερα μετά την συλλογική προσπάθεια προστασίας των προσωπικών και πνευματικών δεδομένων στο διαδίκτυο. Οι ηλεκτρονικές συναλλαγές και υπογραφές, οι διαδικτυακές υπηρεσίες και το απόρρητο σε όλα τα παραπάνω, πρέπει να διασφαλιστούν νομικά, ώστε να αποκρούονται περιστατικά προσβολών και εγκλημάτων στον κυβερνοχώρο.

ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΙΑ ΚΑΙ ΤΡΙΣΔΙΑΣΤΑΤΗ ΕΚΤΥΠΩΣΗ

Η χρήση της τρισδιάστατης σάρωσης και εκτύπωσης βοηθά τους αρχαιολόγους να τεκμηριώσουν και να διατηρήσουν τις πληροφορίες που βρίσκονται σε μια τοποθεσία. Τα σχέδια εισάγονται στους ηλεκτρονικούς υπολογιστές και με το λογισμικό CAD ιστορικά μνημεία, κτίρια, αγάλματα, έργα τέχνης, αντικείμενα αναδημιουργούνται κομμάτι-κομμάτι και στρώμα με στρώμα χρησιμοποιώντας τη διαδικασία της πρόσθετης παραγωγής. Επειδή η τεχνολογία μπορεί να χρησιμοποιήσει μια ποικιλία από χρώματα και υφές, συγκεκριμένα αντικείμενα μπορούν να αναπαραχθούν με ακρίβεια. Επιπρόσθετα, τα περισσότερα αρχαία αντικείμενα βρίσκονται διασκορπισμένα σε μουσεία ανά τον κόσμο για λόγους συντήρησης, ενώ πολλά από αυτά είναι μόνιμα αποθηκευμένα λόγω έλλειψης χώρου.  Με τη δημιουργία πραγματικών αντιγράφων μέσω τρισδιάστατης εκτύπωσης δίνεται η δυνατότητα της έκθεσής τους, χωρίς την παρουσία των πρωτότυπων.